Pati od hoteli

Za mną kilkaset godzin spędzonych na szkoleniach z hotelarzami.

Mając takie doświadczenie jestem w stanie podzielić się z Tobą wiedzą, z różnych obszarów sprzedaży w hotelu. Dziś na tapecie #sprzedazaktywna. Wpis będzie trochę w formie Q&A.

•  Jak ruszyć ze sprzedaż aktywną, kiedy ciągle skupiam się wyłącznie na sprzedaży reaktywnej – odbieram telefony i odpowiadam na maile?

Wyznacz sobie w kalendarzu dwa dni, chociaż po 2 godziny pracy, wyłącznie skupiając się na sprzedaży aktywnej. Zastanów się:

– z którymi z Twoich Klientów chcesz się skontaktować,

– jaki jest cel tego kontaktu,

– jakie chcesz uzyskać efekty.

Zaplanuj atrakcyjną dla odbiorcy akcje komunikacyjną i wyjdź z tym do niego.

• Gdzie szukać inspiracji na aktywną sprzedaż?

Usiądź. Zastanów się. Przeanalizuj. Zobacz, w którym momencie sezonowości Twojego biznesu jesteś. Czy potrzebujesz wygenerować sprzedaż na już, na dziś czy sprzedaż pasywną na przyszłość.

Podglądnij „wielkich graczy”. Zobacz co robią podobni do Ciebie hotelarze w Europie i na świecie. Rzuć okiem na hotele sieciowe w Polsce. Szukaj inspiracji do działań aktywnych w Twojej lokalizacji.

• Do kogo wyjść ze sprzedażą aktywną?

Pamiętaj przede wszystkim o Twoim odbiorcy. Myśl o Kliencie, jakie on ma potrzeby w danej chwili. Przykład? Bardzo proszę.

Mamy listopad. Ostatni dzwonek na sezonową sprzedaż imprez grupowych – wigilie biznesowe, integracje, eventy firmowe. Nie czekaj wyłącznie na zapytania ofertowe, które do Ciebie trafią.

Sprzedawaj aktywnie, pozyskuj nowych Gości, zwiększaj ilość rezerwacji grupowych w Twoim obiekcie.

Przygotuj listę pierwszych trzech grup Klientów dla których masz ciekawe propozycje, z perspektywą sprzedaży w bieżącym kwartale.

• Jak zmotywować zespół do sprzedaży aktywnej?

Pokaż im realne korzyści. Ze zwiększania przychodów, a za tym zysków w Twoim obiekcie.

8 godzinny dzień pracy i 2 handlowców to prawie 150 aktywnych kontaktów z Klientami.

Jak to możliwe?

1 handlowiec = 1 h = ok 9 telefonów. 9 telefonów x 8 h x 2 handlowców = 144 wykonane telefony. To może być Twój wynik.

Tylko w 1 dzień w trakcie 8 h możesz powiedzieć prawie 150 Klientom o Twojej (nowej) ofercie.

Podsumowując: sprzedaż aktywna w hotelu jest dziś strategiczna. Zaplanuj w jaki sposób i z jaką częstotliwością będziesz ją realizować. Wpisz ją na stałe do zadań Twoich pracowników sprzedaży, marketingu i recepcji.

Kategorie: Sprzedaż