Za mną kilkaset godzin spędzonych na szkoleniach z hotelarzami.
Mając takie doświadczenie jestem w stanie podzielić się z Tobą wiedzą, z różnych obszarów sprzedaży w hotelu. Dziś na tapecie #sprzedazaktywna. Wpis będzie trochę w formie Q&A.
• Jak ruszyć ze sprzedaż aktywną, kiedy ciągle skupiam się wyłącznie na sprzedaży reaktywnej – odbieram telefony i odpowiadam na maile?
Wyznacz sobie w kalendarzu dwa dni, chociaż po 2 godziny pracy, wyłącznie skupiając się na sprzedaży aktywnej. Zastanów się:
– z którymi z Twoich Klientów chcesz się skontaktować,
– jaki jest cel tego kontaktu,
– jakie chcesz uzyskać efekty.
Zaplanuj atrakcyjną dla odbiorcy akcje komunikacyjną i wyjdź z tym do niego.
• Gdzie szukać inspiracji na aktywną sprzedaż?
Usiądź. Zastanów się. Przeanalizuj. Zobacz, w którym momencie sezonowości Twojego biznesu jesteś. Czy potrzebujesz wygenerować sprzedaż na już, na dziś czy sprzedaż pasywną na przyszłość.
Podglądnij „wielkich graczy”. Zobacz co robią podobni do Ciebie hotelarze w Europie i na świecie. Rzuć okiem na hotele sieciowe w Polsce. Szukaj inspiracji do działań aktywnych w Twojej lokalizacji.
• Do kogo wyjść ze sprzedażą aktywną?
Pamiętaj przede wszystkim o Twoim odbiorcy. Myśl o Kliencie, jakie on ma potrzeby w danej chwili. Przykład? Bardzo proszę.
Mamy listopad. Ostatni dzwonek na sezonową sprzedaż imprez grupowych – wigilie biznesowe, integracje, eventy firmowe. Nie czekaj wyłącznie na zapytania ofertowe, które do Ciebie trafią.
Sprzedawaj aktywnie, pozyskuj nowych Gości, zwiększaj ilość rezerwacji grupowych w Twoim obiekcie.
Przygotuj listę pierwszych trzech grup Klientów dla których masz ciekawe propozycje, z perspektywą sprzedaży w bieżącym kwartale.
• Jak zmotywować zespół do sprzedaży aktywnej?
Pokaż im realne korzyści. Ze zwiększania przychodów, a za tym zysków w Twoim obiekcie.
8 godzinny dzień pracy i 2 handlowców to prawie 150 aktywnych kontaktów z Klientami.
Jak to możliwe?
1 handlowiec = 1 h = ok 9 telefonów. 9 telefonów x 8 h x 2 handlowców = 144 wykonane telefony. To może być Twój wynik.
Tylko w 1 dzień w trakcie 8 h możesz powiedzieć prawie 150 Klientom o Twojej (nowej) ofercie.
Podsumowując: sprzedaż aktywna w hotelu jest dziś strategiczna. Zaplanuj w jaki sposób i z jaką częstotliwością będziesz ją realizować. Wpisz ją na stałe do zadań Twoich pracowników sprzedaży, marketingu i recepcji.