Pati od hoteli

10 ZAKAZANYCH ZWROTÓW W ROZMOWIE Z KLIENTEM – stop! Tego nie mówimy!

Codzienna obsługa Gościa w recepcji hotelowej to nie lada wyzwanie. Szczególnie, że często trzeba trzymać język za zębami, żeby…

Przypadkiem nie używać zwrotów o negatywnym wydźwięku. Tym bardziej, kiedy w recepcji hotelowej realizujemy sprzedaż. A język sprzedaży łatwy nie jest i wymaga pewnych zamienników.

Wybrałam 10 zwrotów w bieżącej obsłudze Gościa, które zdecydowanie warto zastąpić innymi:

  1. NIE WIEM – zweryfikuję tę kwestię, wrócę do Pani/Pana z informacją…
  2. MOIM ZDANIEM – jeżeli mogę wyrazić swoją opinię…
  3. MUSI PANI/PAN– zapraszam do…
  4. TO NIEMOŻLIWE – to co możemy dla Pani/Pana zrobić to….
  5. PROSZĘ ZACZEKAĆ – czy może Pani/Pan zaczekać…
  6. ZROBIĘ CO MOGĘ – spróbuję/ postaram się….
  7. NIE MA PANI/PAN RACJI – być może tak jest, ale…
  8. MOMENCIK – czy mogę prosić o chwilkę cierpliwości…
  9. ZAWSZE/NIGDY – najczęściej…
  10. NIE ROZUMIE PANI/PAN – proszę pozwolić, że podsumuję…

W obsłudze Gościa lepiej unikać słów nacechowanych negatywnie. W przypadku, w którym Gość pyta Cię o radę, a Ty wiesz, że jest lepsze rozwiązanie lub zależy Ci na tym, aby sprzedać mu inny produkt/usługę, powiedz, że znasz lepsze rozwiązanie, zamiast powiedzieć, że to nie jest najlepsze rozwiązanie.